mandag 22. september 2014

Pose bestilling

Jeg er en ansatt i H&M og har ansvar for å bestille alt av utstyr som butikken trenger for at den skal går rundt. Dette er alt fra poser som klærne til kunden legges i, til kaffemaskin på pauserommet. Når jeg da skal bestille dette må jeg ta utgangspunkt i H&M sine regler, og hva som er de ansattes tanker og meninger. 

Når det er en bedrift som har sine faste leverandører som vet hva din nyanskaffelse er, i dette tilfellet er det kontor og butikk rekvisita som skal bestilles. Når jeg skal bestille poser gjør jeg et gjenkjøp, men vi fikk tilbakemeldinger fra kunder at posene var litt i det tynneste laget, og hadde lett for å revne. Derfor må jeg da sende en mail til den gamle leverandøren, og forklare at dette må bli bedre. Men posene må jeg skaffe uansett, så derfor velger jeg å sende en produktspesifikasjon til ta andre levradører. Slik at vi får posene til riktig tid, og som ikke minst oppfyller de nye kravene. Siden H&M er en så stor bedrift må de ha smarte og miljøvennlig transport metoder. 

Disse to markedene har veldig mye tilfelles, men kanskje den største forskjellen mellom de er at du må ta hensyn til flere meninger på bedriftsmarkedet enn du må når du kjøper til deg selv. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar